A C vitamin egyre többször előtérbe kerül mostanában. Az tudjuk, hogy ha megfázunk, akkor több C-vitamint kell szednünk, de a C vitamin nem csak erre jó!
Tudtad, hogy a C-vitamin segít érrendszeri problémák leküzdésében is?
A szervezet kollagént állít elő, ami olyan, mint egy ragasztóanyag. Ezt az anyagot használja fel nemcsak a bőr sérüléseire, de a kollagén a felelős az erek rugalmasságáért is.
Képzeld el, hogy ha otthon megreped a fal, akkor a festő leragasztja a repedést egy hálóval, begletteli és lefesti. Ez többnyire megoldja a problémát.
Hasonlóan viselkedik a szervezetünk is. Ha az ereiden képződik repedés, akkor a szervezet kollagénnel, azaz ragasztóanyaggal kezeli a repedések. Persze csak akkor, ha van ilyen a szervezetedben. (Mivel nem vagyunk túl jól ellátva C vitamin terén, szervezetünk kénytelen kollagén helyett koleszterinnel, vagy kálciummal reparálni a sérült érfalat. Így alakul ki az érelmeszesedés.)
Hogy mi köze a C-vitaminnak a magas vérnyomáshoz?
Itt jön képbe a C-vitamin egyik legfantasztikusabb tulajdonsága, ugyanis C-vitaminra van szükségünk ahhoz, hogy megfelelő mennyiségű kollagén termelődhessen a szervezetünkben.
A Nutrition Journal orvosi magazinban nemrég jelent meg egy cikk, melyben immár hivatalosan is elismerték a C-vitamin alkalmazását magas vérnyomásban. Nagyobb mennyiségű C-vitamin fogyasztása megvéd a felnőttkori magas vérnyomás kialakulásától, derült ki egy a napokban megjelent tanulmányból. A Dr. Gladys Block által vezetett kutatócsoport a kaliforniai Berkeley egyetemen úgy találta, hogy a vérben deciliterenként 1 mg-al több C-vitamin hozzávetőlegesen 4,1 Hgmm-el csökkenti mind a szisztolés, mind a diasztolés értékét a vérnyomásnak. A jelentés az első, ami közvetlen összefüggést tudott kimutatni a vér C-vitamin szintje és a vérnyomás között fiatal, egészséges nők körében és amit nyilvánosan megjelentetett a Nutrition Journal.
“A vérnyomás csökkenése vagy a vérnyomás növekedésének csökkenése fiatal felnőttekben azt jelentheti, hogy az idősebb felnőttek esetében ez a hatás a keringési betegségek rizikóit csökkenti.”
“Ez a tanulmány azt vetette fel, hogy a C-vitamin fontos összetevő lehet a vérnyomás csökkentésben bár fiatal és egészséges felnőtteken végezték és szükségesnek tűnik a további vizsgálatok elvégzése.”
Azért örülök ennek a cikknek, mert nagyon sok félelem van a magas dózisú C-vitamin fogyasztással kapcsolatosan, amivel sajnos naponta szembesülök.
Mindenki a vesekőtől fél, holott sokkal jobban kellene tartanunk a C-vitamin hiány okozta betegségektől…
__________________________________________________________________________
Iratkozz fel ingyenes hírlevelünkre, és töltsd le:

a Receptek SZÍV-esen című receptgyűjteményt, melyben egészséges szívbarát recepteket találsz
egy praktikus VÉRNYOMÁSnapló-t, melybe feljegyezheted, mikor mennyi volt a vérnyomásod,
az S.O.S. ha baj van című pdf dokumentumot!
Miután megadtad nevedet, e-mail címedet azonnal megkapod az ajándékok letöltéséhez szükséges linket e-mailben!
__________________________________________________________________________
Vérnyomás problémák |
Szelíd gyógymódokTermészetgyógyászati módszerek Vérnyomáscsökkentő gyógynövények Menü |
ÉletmódváltásVérnyomásregeneráló |


